Razstava

Vadim Fiškin: Temni časi

05. 05. 2023 – 27. 08. 2023

Razstava umetnika Vadima Fiškina z naslovom Temni časi predstavlja delo, ki nadaljuje in nadgrajuje njegova umetniška raziskovanja fenomena časa, svetlobe in posredno tudi prostora. Umetnik v interjerju nekdanje samostanske cerkve z minimalnimi vizualnimi in zvočnimi sredstvi vzpostavlja celostno prostorsko intervencijo, kjer osrednja elementa predstavljajo v črno barvo prebarvane stenske ure in njihov neskončno ponavljajoči se zvok.

Umetnik se s tem večpomenskim delom navezuje na sam razstavni prostor, saj v vizualnem smislu vzpostavlja optično interakcijo med sodobnimi elementi in historično arhitekturo, medtem ko zvočna komponenta temelji na tiktakanju stenskih ur, ki v akustičnem prostoru razstavišča ustvarjajo skoraj nadzorovano zvočno kakofonijo. Razstava tako sooča na videz nasprotujoča si pojma nedognanega in vsakdanjega, saj čas in merjenje časa pripadata obema poloma hkrati. Fiškin se razmisleku o človeškem oziroma družbenem odnosu do časa v svoji ustvarjalni praksi na različne načine posveča že vsaj dve desetletji; v delu Hiter dan (2003) je kot rezultat visoke hitrosti potovanja v vesolju na zgolj nekaj minut skrajšal čas enega dneva, v delu Izberi svoj dan (2005) je v avtonomnem prostoru simuliral imaginarno popotovanje po različnih časih in prostorih, v delu Raztegnjeni čas (2016) pa je v mirovanje ujeti urni mehanizem spremenil v metaforično igro pomenov. Delo Temni časi pa občinstvo s svojo vizualno in zvočno pojavnostjo nenehno opominja, da je sleherni del življenja le eden od zvokov v neusmiljenem odštevanju intervalov do konca, pa najsi bo to konec življenja ali konec sveta. Čas pač nikdar ni povsem nevtralen, saj mu družba pripisuje mnoge značilnosti v odvisnosti od aktualnih družbenih danosti. Časi so v prenesenem pomenu lahko ugodni ali težki, srečni ali turobni, zlati ali temni, kar pa nikakor ne spremeni dejstva, da s stališča človeške percepcije čas teče v vselej enakem zaporedju, medtem ko znanost prav to postavlja pod vprašaj. Zvočno-vizualna intervencija Vadima Fiškina tako kljub svoji nemimetičnosti in pomenski ambivalentnosti napeljuje na nekatera temeljna vprašanja sodobnega sveta – merjenje časa in (poskusa) razumevanja njegovega minevanja.

Vadim Fiškin (1965) je sodobni umetnik, ki v svoji praksi raziskuje razmerja med znanostjo, osebnim izkustvom in domišljijo, med metafiziko in pragmatizmom, med umetnim in stvarnim. Njegovo osrednje področje delovanja je znanost in njene študijske metode, medtem ko pogosto uporablja kompleksne tehnološke pripomočke za izvedbo svojih instalacij, skulptur, fotografij in risb, ki jih hkrati zaznamuje njegov specifičen smisel za humor. Svojo umetniško pot je začel v Moskvi, kjer je leta 1986 diplomiral na moskovskem Inštitutu za arhitekturo, od leta 1996 pa živi in deluje v Ljubljani. Njegovo delo je bilo obširno predstavljeno v številnih uglednih mednarodnih muzejih, galerijah in festivalih, med drugim Beneški bienale (1995, 2003, 2005, 2017); Manifesta, Rotterdam; Istanbulski bienale; Casino Luxembourg; Secession, Dunaj; Galerie Nationale du Jeu de Paume, Pariz; Moderna galerija, Ljubljana; Contemporary Art Centre, Moskva; Martin-Grupius-Bau, Berlin; ZKM – Centre for Art and Media, Karlsruhe; MACRO – Museum of Contemporary Art, Rim; Šanghajski bienale.

Kustosa: Miha Colner, Goran Milovanović

Foto: Jaka Babnik

Razstave / Aktualne

  • Cisterscapes

    kulturna krajina cistercijanov

    31. 05. 2024 - 31. 12. 2024

    O mednarodnem projektu Cisterscapes in prejemu Znaka evropske dediščine: Galerija Božidar Jakac Kostanjevica na Krki in Muzej krščanstva na Slovenskem iz Stične sta se v letu 2019, ob finančni podpori Ministrstva za kulturo RS, vključili v mednarodni projekt povezovanja in ohranjanja …
  • Skupinska razstava Nova doba

    Nova doba: Umetniški diskurzi o družbenih in klimatskih spremembah

    24. 05. 2024 - 28. 07. 2024

    Igor Bošnjak, Isidora Branković, diSTRUKTURA, Jovan Došenović, Dejan Marković, Marija Marković, DNLM, Bojan Mrđenović, PLATEAURESIDUE, Helena Tahir, Nikola Tomić in Adrienn Újhazi Skupinska razstava Nova doba: Umetniški diskurzi o družbenih in klimatskih spremembah predstavlja dela …
  • Tejka Pezdirc

    Začasno stanje

    12. 04. 2024 - 14. 07. 2024

    Kiparka Tejka Pezdirc se na razstavi Začasno stanje v lapidariju Galerije Božidar Jakac predstavlja z instalacijo fragmentiranega telesa, kjer se srečujemo z njegovim pogonskim sistemom. Četudi kiparka poseže po materialih kot so epoksi, silikon, tekstil, mavec, je material, v katerem …
  • XVIII. postavitev v Grafičnem kabinetu Bogdana Borčića

    Bogdan Borčić & Tihomir Pinter: V dialogu

    08. 02. 2024 - 31. 01. 2025

    V sklopu osemnajste postavitve v Grafičnem kabinetu Bogdana Borčića smo v dialog postavili dela slikarja in grafika Bogdana Borčića in fotografa Tihomirja Pinterja, ki ne ozirajoč se na rabo različnih umetniških medijev komunicirajo s stališča zgodovinske perspektive in duha časa.

Razstave / Prihajajoče

  • Jože Marinč

    Pregledna razstava ob 70. letnici

    14. 08. 2024 - 27. 10. 2024

    Jože Marinč bo v letu 2024 napolnil 70 let. Ker je edini v Kostanjevici na Krki živeči vizualni umetnik zadnjih desetletij in pomemben akter pri popularizaciji slikarstva v regionalnem okolju, kot tudi v nacionalnem pomenu, se mu bomo v GBJ poklonili z veliko retrospektivno razstavo. Svoj pe…
  • Karel Plemenitaš

    Ujeti prostori. Pregledna razstava ob 70. letnici

    02. 08. 2024 - 09. 02. 2025

    Umetnik Karel Plemenitaš bo v letu 2024 napolnil 70 let. Kostanjeviški publiki se je prvič predstavil s svojimi grafičnimi deli leta 1982 v Lamutovem likovnem salonu, ter leta 2008 z avtorsko instalacijo na grafiki baziranih del v Lapidariju GBJ. Tokratna razstava, s katero se avtor ponovno …
  • Nikola Vrljić

    Obleganje Oza

    05. 07. 2024 - 25. 08. 2024

    Razstava umetnika Nikole Vrljića v nekdanji samostanski cerkvi z naslovom Obleganje Oza se navezuje na njegovo dojemanje duha aktualnega časa, saj docela ambivalentno povezuje stvarnost in fikcijo. Njegove skulpture predstavljajo svojevrstno sodobno grotesko, ki se nanaša na najrazličnejše …