Razstava

Katja Oblak: Prostor novega spomina

27. 06. 2014 – 25. 08. 2014

Katja Oblak (1975) je ena tistih mladih kipark, ki so svojo pozicijo našle v principu klasičnega kiparskega ustvarjanja. Njena dela zaznamujejo pretanjena tenkočutnost v izbiri izraznih materialov kot tudi upoštevanje telesnosti (objekt – figura), prostorske gradnje, kar skuša nadgraditi z video posnetki, zvokom in gibom (neposredno izveden performans ali na video posnetku).
Tokratno razstavo z naslovom Prostor novega spomina je zasnovala za lapidarij. Z njo nadaljuje avtobiografsko refleksijo o vlogi, poziciji, stanju in na sploh odzivanju lastnega telesa na dogajanje v okolju. Vemo, da je prav spoznanje, da je vsak gib telesa zelo močno pa čeprav nemo izrazilo, pripeljalo do nastanka in razvoja kreativnega plesa. Katja Oblak je kot plesalka predvsem japonskega buta prav v plesu našla vzporednice s kiparstvom, kot da je njeno telo med plesom – gibanjem v prostoru že samo po sebi kiparski “material”.
Umetnica pripoved o trenutku lastnega življenja beleži s pomočjo izbranih sekvenc gibanja ali stanja lastnega telesa ali telesa drugega, ki jih preko odtisa živega telesa prevede v kiparsko formo. Na ta način sekvenco celotnega giba zvede na raven metafore, ki nagovarja gledalca, da z močjo lastne imaginacije zapolni praznine kipa v popolno telesno obliko. Svojo pripoved je zasnovala v štirih sklopih in jih s tem prilagodila prostorski danosti razstavišča. Poimenovala jih je Os sebe, Dvojina, Ples v naravi in Srečanje.

Kustosinja: Barbara Rupel

Foto: Tomaž Lunder

Razstave / Aktualne

  • Cisterscapes

    kulturna krajina cistercijanov

    31. 05. 2024 - 31. 12. 2024

    O mednarodnem projektu Cisterscapes in prejemu Znaka evropske dediščine: Galerija Božidar Jakac Kostanjevica na Krki in Muzej krščanstva na Slovenskem iz Stične sta se v letu 2019, ob finančni podpori Ministrstva za kulturo RS, vključili v mednarodni projekt povezovanja in ohranjanja …
  • Skupinska razstava Nova doba

    Nova doba: Umetniški diskurzi o družbenih in klimatskih spremembah

    24. 05. 2024 - 28. 07. 2024

    Igor Bošnjak, Isidora Branković, diSTRUKTURA, Jovan Došenović, Dejan Marković, Marija Marković, DNLM, Bojan Mrđenović, PLATEAURESIDUE, Helena Tahir, Nikola Tomić in Adrienn Újhazi Skupinska razstava Nova doba: Umetniški diskurzi o družbenih in klimatskih spremembah predstavlja dela …
  • Tejka Pezdirc

    Začasno stanje

    12. 04. 2024 - 14. 07. 2024

    Kiparka Tejka Pezdirc se na razstavi Začasno stanje v lapidariju Galerije Božidar Jakac predstavlja z instalacijo fragmentiranega telesa, kjer se srečujemo z njegovim pogonskim sistemom. Četudi kiparka poseže po materialih kot so epoksi, silikon, tekstil, mavec, je material, v katerem …
  • XVIII. postavitev v Grafičnem kabinetu Bogdana Borčića

    Bogdan Borčić & Tihomir Pinter: V dialogu

    08. 02. 2024 - 31. 01. 2025

    V sklopu osemnajste postavitve v Grafičnem kabinetu Bogdana Borčića smo v dialog postavili dela slikarja in grafika Bogdana Borčića in fotografa Tihomirja Pinterja, ki ne ozirajoč se na rabo različnih umetniških medijev komunicirajo s stališča zgodovinske perspektive in duha časa.

Razstave / Prihajajoče

  • Jože Marinč

    Pregledna razstava ob 70. letnici

    14. 08. 2024 - 27. 10. 2024

    Jože Marinč bo v letu 2024 napolnil 70 let. Ker je edini v Kostanjevici na Krki živeči vizualni umetnik zadnjih desetletij in pomemben akter pri popularizaciji slikarstva v regionalnem okolju, kot tudi v nacionalnem pomenu, se mu bomo v GBJ poklonili z veliko retrospektivno razstavo. Svoj pe…
  • Karel Plemenitaš

    Ujeti prostori. Pregledna razstava ob 70. letnici

    02. 08. 2024 - 09. 02. 2025

    Umetnik Karel Plemenitaš bo v letu 2024 napolnil 70 let. Kostanjeviški publiki se je prvič predstavil s svojimi grafičnimi deli leta 1982 v Lamutovem likovnem salonu, ter leta 2008 z avtorsko instalacijo na grafiki baziranih del v Lapidariju GBJ. Tokratna razstava, s katero se avtor ponovno …
  • Nikola Vrljić

    Obleganje Oza

    05. 07. 2024 - 25. 08. 2024

    Razstava umetnika Nikole Vrljića v nekdanji samostanski cerkvi z naslovom Obleganje Oza se navezuje na njegovo dojemanje duha aktualnega časa, saj docela ambivalentno povezuje stvarnost in fikcijo. Njegove skulpture predstavljajo svojevrstno sodobno grotesko, ki se nanaša na najrazličnejše …