Dogodki

Otvoritev razstave Tejka Pezdric: Začasno stanje

Datum dogodka: 12. 04. 2024
Čas dogodka: 19:00

Kiparka Tejka Pezdirc se na razstavi Začasno stanje v lapidariju Galerije Božidar Jakac predstavlja z instalacijo fragmentiranega telesa, kjer se srečujemo z njegovim pogonskim sistemom. Četudi kiparka poseže po materialih kot so epoksi, silikon, tekstil, mavec, je material, v katerem primarno ustvarja marmor. Na razstavi so predstavljeni kameni organi, ki so udobno nameščeni znotraj skeletnih nosil in obdani z tekstilnim živčevjem in tkivjem. Kot v človeškem organizmu, je tudi ta sistem med seboj tesno prepleten in v življenjsko pomembnem soodvisnem razmerju.

Telo, ki ga je umetnica ustvarila za prostore lapidarija, je prisilno razčlenjeno na štiri sobe, te pa se še dodatno razpirajo v manjše prekate. Z intervencijami in postavitvijo objektov v prostor je med elementi spletla odnose, ki komunicirajo skozi stene in težijo k združitvi, da bi lahko telo delovalo kot eno. Kiparska praksa Tejke Pezdirc temelji na odnosnosti. Ustvarja jo s postavitvijo, ki išče soočenja z barvo, materiali in svetlobo, predvsem pa z gledalčevim pogledom. Njena dela so polna nasprotij in iger prevar. Trd marmor se guba v mehkih mesnatih kolobarjih. Prekriva ga gumijasta odeja kože, ki se ob robovih tanjša in postaja vse bolj prosojna, zavajajoče delikatna, četudi material ne dopušča, da se vanj zažre kakršna koli sled. Navidezno trdne konstrukcije drži skupaj nekaj žebljev, prekriva jih kot papir občutljiva tkanina, ki pod metom svetlobe deluje kot mlečno steklo. Zavajanje gledalca je ključno, saj ga premami, da preživi več časa z deli in jih navezuje na videno iz predhodnih sob.

Tejka Pezdirc (1985) je kiparka, ki se poglobljeno ukvarja s konstrukcijo prostora in vlogo gledalca v postavitvi. Leta 2011 je diplomirala je iz kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani ter se izpopolnjevala na Facultad de bellas artes de Altea v Španiji, kjer se je z vpisom v program prostorske instalacije posvetila raziskovanju kiparskega prostora in konceptualne umetnosti. V svoji umetniški praksi se v veliki meri posveča odnosnosti oziroma na razmerju med objekti, prostorom in publiko. Poleg ateljejske prakse se ukvarja tudi s klesanjem nagrobnih napisov in poučevanjem joge. Živi in dela med Belo krajino in Ljubljano.

Razstave / Aktualne

  • Duba Sambolec

    Uničenje/Singularnost

    20. 09. 2024 - 09. 02. 2025

    Razstava z naslovom Uničenje/Singularnost v nekdanji samostanski cerkvi GBJ predstavlja celostno delo umetnice Dube Samobolec, ki se tako odziva na eno izmed (še vedno) grozečih nevarnosti sodobnega časa – globalni jedrski spopad. Umetnica s prostorsko postavitvijo, prilagojeno specifič…
  • Karel Plemenitaš

    Ujeti prostori. Pregledna razstava ob 70-letnici

    02. 08. 2024 - 09. 02. 2025

    Umetnik Karel Plemenitaš bo v letu 2024 napolnil 70 let. Kostanjeviški publiki se je prvič predstavil s svojimi grafičnimi deli leta 1982 v Lamutovem likovnem salonu, ter leta 2008 z avtorsko instalacijo na grafiki baziranih del v Lapidariju GBJ. Tokratna razstava, s katero se avtor ponovno …
  • Cisterscapes

    kulturna krajina cistercijanov

    31. 05. 2024 - 31. 12. 2024

    O mednarodnem projektu Cisterscapes in prejemu Znaka evropske dediščine: Galerija Božidar Jakac Kostanjevica na Krki in Muzej krščanstva na Slovenskem iz Stične sta se v letu 2019, ob finančni podpori Ministrstva za kulturo RS, vključili v mednarodni projekt povezovanja in ohranjanja …
  • XVIII. postavitev v Grafičnem kabinetu Bogdana Borčića

    Bogdan Borčić & Tihomir Pinter: V dialogu

    08. 02. 2024 - 31. 01. 2025

    V sklopu osemnajste postavitve v Grafičnem kabinetu Bogdana Borčića smo v dialog postavili dela slikarja in grafika Bogdana Borčića in fotografa Tihomirja Pinterja, ki ne ozirajoč se na rabo različnih umetniških medijev komunicirajo s stališča zgodovinske perspektive in duha časa.

Razstave / Prihajajoče

  • Odmaknjeni pogled: Nova stvarnost in realizmi v Srednji Evropi (1925-1933)

    22. 11. 2024 - 23. 03. 2025

    Mednarodna razstava Odmaknjeni pogled: Nova stvarnost in realizmi v Srednji Evropi (1925-1933) se osredotoča na zgodovinsko obdobje druge polovice 20. in začetka 30. let prejšnjega stoletja v srednji Evropi, ko je ekspresionizem, ki je takrat prevladoval v moderni umetnosti, izgubil svoj …