občasne razstave

Lapidarij

razstave

2016

Mateja Kavčič, Zavetja

Mateja Kavčič
Zavetja

lapidarij, 09.09. - 03.12.2016

Zgodba, ki jo je umetnica domišljeno umestila v razstavni prostor, je polna simbolov in intuitivnih nastavkov, kot tudi referenc na zgodovino krajinske umetnosti. Koncept postavitve, ki je determiniran že z naslovom Zavetja, seveda ni namenjen zgolj samemu sebi in imanentni estetski komponenti, temveč vzpodbuja in nagovarja k interakciji. Pri tem ne mislim zgolj na obiskovalce, temveč tudi na avtonomnost in izraženo bit naravnih elementov v prostoru, kot tudi na potencialna bitja, ki s temi elementi sobivajo. To pa so lahko bodisi predstavniki živalskega bodisi vilinskega, magičnega sveta. Zavetja so namreč zgrajena vedno za nekoga.

Boštjan Kavčič, O/DA

Boštjan Kavčič
O/DA

lapidarij, 18.06. - 15.08.2016

Umetnik je načrtno povezal štiri vhode v premišljeno enotno zgodbo, polno prepletanj in mnogih asociativnih nastavkov, ki ves čas prehajajo avtorjevo tanko linijo intuitivnega in racionalnega polja. Gledalcu je tako omogočeno celostno doživetje umetniške postavitve, ki meje prostorov inkorporira v postavitev. Boštjan Kavčič pravi: »V kamnu je ujeta cela zgodovina, zato me privlači. Vsak kos ima svojo zgodbo«.

Ignac Meden, U/S/TVAR/I/TVE

Ignac Meden
U/S/TVAR/I/TVE

lapidarij, 15.04.-30.05.2016

Razstava je pripravljena v sodelovanju z Galerijo Murska Sobota, ki je avtorjeva domicilna galerija, saj se je avtor v njenih prostorih že večkrat predstavil s samostojnimi razstavami, nazadnje v razstavni sezoni 2014 / 2015. Ob tej priložnosti smo izbor s te razstave postavili v dialog s specifičnimi prostori razstavišča lapidarij v Galeriji Božidar Jakac.

2015

Irena Romih, Medprostori

Irena Romih
Medprostori

lapidarij, 18.09.-22.11.2015

Vizualna ustvarjalnost se odziva na sodobno družbo s pozitivistično socializacijo. Izkušnje, ki jih predstavljajo televizijske informacije, časopisi, knjige in še posebej bivanjski vsakdanjik so širokospektralni vir vizualizacije navideznosti in resničnosti, navideznih in realnih razlogov nastanka in razvoja, navideznih in dejanskih motivov, navideznih in dejanskih ciljev, navideznih in dejanskih vsebin ter kvalitet dogodkov in pojavov. Natančnost in želeni cilj opazovanja nas nagradita s spoznanjem ozadja. Nenatančnost in nekritičnost pa nas omejita na lastno pretvarjanje. V zavesti in spoznavnih učinkih umetniškega izražanja so rezultati večkrat v preseku med samo pojavnostjo in bistvom. Ta presek umetniškega izražanja minuciozno predstavlja Irena Romih.

Mitja Stanek, Tehno

Mitja Stanek
Tehno

lapidarij, 03.07.-06.09.2015

Projekt, ki ga je Mitja Stanek (1964, Maribor) pripravil za prostore Lapidarija v Galeriji Božidar Jakac, temelji na prostorski instalaciji, ki se dobesedno razteza v vse prostore in generira nasičeni občutek digitalizirane potrošniške družbe. Instalacija bi kot site-specific projekt bila dovolj že sama po sebi, vendar smo se ravno z namenom, pokazati razvojno in študijsko os modernističnega pristopa, odločili, da v prostore umestimo izbor grafičnih del, katerih datacija se pne od začetka devetdesetih do leta 2014, ter nekaj Stanekovih kiparskih objektov, ki večinoma datirajo v leto ali dve nazaj.

Eva Petrič, 4 delci

Eva Petrič
4 delci

lapidarij, 24.04.2015 - 14.06.2015

V Galeriji Božidar Jakac se v prostorih lapidarija v petek, 24. 4. 2015, ob 18. uri, odpre razstava umetnice Eve Petrič z naslovom 4 delci / 4 Particles, ki bo na ogled do 14. 6. 2015. Eva Petrič (1983, Kranj) je večmedijska umetnica, ki se na likovnem področju najpogosteje in najizraziteje izraža v fotografiji, videu in instalaciji. Posebej za razstavne prostore lapidarija, ki ga sestavljajo štiri prostorski sklopi z ločenimi vhodi, je pripravila izbor analognih fotografij, ki jih je vsebinsko podprla z videom in zvokom, na temo sestave lastnega genoma (4 delci: A-adenin, G – gvanin, C – citozin in T - timin), ki jo, kot vsako bitje na zemlji, osmišljajo v vsej njeni enkratnosti.

Kustosinja: Barbara Rupel.
Fotografija: Primož Brecelj.

2014

Petar Popijač, Žerjavica

Petar Popijač
Žerjavica

lapidarij, 12.09.-03.11.2014

Petar Popijač (1988, Varaždin) je projekt zasnoval tako, da v njem začutimo zgodovinsko namembnost prostora v duhovnem smislu in tudi materialno prežetost konstituiranja prostora v zadnjem obdobju, ko ima pomembno vlogo kot materija prav hrast. Ravno izbor hrasta, ki pa ni le navaden hrastov les, temveč gre za subfosilna debla hrastov, značilne sivkaste barve, ki so bila več kot tisočletje zakopana globoko v plasteh zemlje, večplastno povezuje Popijačevo čutenje brezčasnosti nekdanjega samostanskega prostora, kjer senzualen umetnik postane le ponovni prevodnik energij. Prav izbor materiala je tisto, kar najbolj opredeljuje tokratno Popijačevo postavitev, konceptualno pa je prežet z idejo vročine, kot energijo, ki brez preprek prehaja skozi materijo in jo modificira, kar je značilno tudi za kiparski postopek.

Katja Oblak, Prostor novega spomina

Katja Oblak
Prostor novega spomina

lapidarij, 27.06.-25.08.2014

Katja Oblak (1975, Ljubljana) je ena tistih mladih kipark, ki so svojo pozicijo našle v principu klasičnega kiparskega ustvarjanja. Njena dela zaznamujejo pretanjena tenkočutnost v izbiri izraznih materialov kot tudi upoštevanje telesnosti (objekt – figura), prostorske gradnje, kar skuša nadgraditi z video posnetki, zvokom in gibom (neposredno izveden performens ali na video posnetku).
Tokratno razstavo z naslovom Prostor novega spomina je zasnovala za t.i. lapidarij. Z njo nadaljuje avtobiografsko refleksijo o vlogi, poziciji, stanju in na sploh odzivanju lastnega telesa na dogajanje v okolju. Vemo, da je prav spoznanje, da je vsak gib telesa zelo močno pa čeprav nemo izrazilo, pripeljalo do nastanka in razvoja kreativnega plesa. Katja Oblak je kot plesalka predvsem japonskega buta prav v plesu našla vzporednice s kiparstvom, kot da je njeno telo med plesom - gibanjem v prostoru že samo po sebi kiparski “material”.
Umetnica pripoved o trenutku lastnega življenja beleži s pomočjo izbranih sekvenc gibanja ali stanja lastnega telesa ali telesa drugega, ki jih preko odtisa živega telesa prevede v kiparsko formo. Na ta način sekvenco celotnega giba zvede na raven metafore, ki nagovarja gledalca, da z močjo lastne imaginacije zapolni praznine kipa v popolno telesno obliko. 
Svojo pripoved je zasnovala v štirih sklopih in jih s tem prilagodila prostorski danosti razstavišča. Poimenovala jih je Os sebe, Dvojina, Ples v naravi in Srečanje. 
Kustosinja razstave: Barbara Rupel

Katja Oblak, Med-prostor, 2014
foto: Tomaž Lunder

Boris Beja in Suzana Brborović, ID grad.: BB/SB 14 - n. 3/3

Boris Beja in Suzana Brborović
ID grad.: BB/SB 14 - n. 3/3

lapidarij, 09.05.-09.06.2014

V angažiranem projektu združujeta mlada umetnika Boris Beja (1986, Trbovlje, Slovenija) in Suzana Brborović (1988, Kranj, Slovenija) vso pestrost konceptualne umetnosti, ki posega v različna teoretična polja od socialne filozofije do antropologije, pri čemer kritično opozarja na anomalije aktualne družbe in časa. Gre za izjemno pronicljiv in zrel pogled na Zeitgesit, kričeč, s simboliko nabit, eksistencialni rezime dveh izredno nadarjenih mladih ustvarjalcev v prostoru in času, ki obenem ob družbeni kronologiji zajema hkrati avtorefleksiven moment.
Avtorja sta projekt koncipirala skozi refleksijo gradbene panoge, ki običajno v času gospodarske krize med prvimi doživlja precejšen kolaps. Tema eksploatacije dela je, kot je to v času kriz običaj, ponovno zelo aktualna, s tem da umetnika hkrati, ali pa predvsem,  opozarjata tudi na neurejeno področje dela likovnih umetnikov pri nas.

Foto: V ospredju Suzana Brborović, Another brick in the wall, 2012, instalacija, v ozadju Boris Beja, Read a sample, 2014, sitotisk na časopisu, foto Tomaž Grdin

Jože Marinč, Krispan

Jože Marinč
Krispan

lapidarij, 21.03.-21.04.2014

Jožetu Marinču (1954) njegove slike pomenijo nekaj, kar vsebuje del njega, del njegovega bistva, utrip njegove energije in pečat njegove identitete. Če pogledamo preko zgolj oblikovnih značilnosti, ki so avtentične in osebnostno določujoče, v naslovih njegovih del najpogosteje najdemo sugestije, povezane z naravo.
V tej perspektivi moremo videti kontinuiteto v njegovem ustvarjanju, četudi tokrat razstavljena dela presegajo vsakršno definicijo izraznega medija, umetnostne zvrsti in celo umetnosti. Še konceptualnost instalacije je preveč omejujoča, ker povsem potlači ugodje in vizualno harmonijo v prid učinkovitosti izraza ideje: racionalno dojemanje postavlja nad čustveno. Marinč se vizualnim učinkom kot primarnim nosilcem komunikacije ne odpove za nobeno ceno, nagovarja pa gledalca, da pomaga umetnini delovati tako, kot si jo je zamislil. Sestavil je vrsto projektov, ki jih ima za “odložene”, za takšne, ki iz različnih razlogov niso dosegli javnosti, so pa del njegovega laboratorija, alkimistične delavnice in umetniške ropotarnice, v kateri so se porojevali kot izjemne ideje in zamisli, a jim samo vizualno dostopna dvodimenzionalnost slike ni zadostovala, ker je slikar želel izzvati gledalčevo fizično sodelovanje.

2013

Janez Lenassi, Skulpture v kamnu

Janez Lenassi
Skulpture v kamnu

lapidarij, 27.07.-15.09.2013

Janez Lenassi (1927, Opatija) je bil življenjsko in ustvarjalno zakoreninjen v ambient slovenske Istre in to spoznanje mu je opredeljevalo celoten kiparski opus. Soočanje in možnost vpogleda v izbor več desetletnega Lenassijevega kiparskega snovanja, njegovega vztrajanja na začrtani ustvarjalni poti raziskovanja, analiziranja in sintetiziranja, dokazuje avtorsko enovit opus - kljub logičnim evolucijskim premenam - ter tudi enovito idejno vsebinsko in sporočilno dimenzijo, vedno pogojeno s praizvorom življenja in vsega danega v naravi, s čimer je opredeljena njegova intimna namera v kvaliteti odnosov do materiala, prostora in časa.

Damijan Kracina, V letu kačjega pastirja

Damijan Kracina
V letu kačjega pastirja

Lapidarij, 31.05.-21.07.2013

Damijan Kracina (1970), magister umetnosti, je na slovensko likovno sceno vstopil že v času študija na ljubljanski likovni akademiji v devetdesetih letih. To je bil čas, ko so se umetniki intenzivno odzivali na vse bolj pereče ekološke probleme v okolju, med drugim tudi s problematiziranjem ogroženosti živalskih vrst. Ta tematika je Damijana Kracino pritegnila do te mere, da je sredi devetdesetih let v Galeriji Kapelica pripravil samostojno razstavo na to temo z naslovom “Kracina TV”. Od tedaj je tej temi zvest vse do danes, kar potrjujejo razstave, ki so ji med drugimi sledile vselej nove (ZOO, Aquarium, Galapagos, Animal Tour, Sanitarium), vse do današnje z naslovom V letu kačjega pastirja / In the year of Dragonfly, ki jo je zasnoval za prostore lapidarija Galerije Božidar Jakac v Kostanjevici na Krki. Glede na to, da je na vsaki razstavi doslej tematiziral določen vidik prej omenjene teme (napr. Galapagos kot metafora znanstvene odprave), koncipira tokratni projekt kot muzejsko prezentacijo dosedanjih odkritij, ki gledalcu ponuja kar nekaj presenečenj.

2012

Denis Krašković, Moja zgodba

Denis Krašković
Moja zgodba

Galerija Božidar Jakac - lapidarij, 28.09.-25.11.2012

Razstavo Moja zgodba tvorijo dela, nastala v daljšem časovnem obdobju, ki jasno izkazujejo Kraškovićevo usmeritev v figuralno umetnost, močno prežeto s krščansko ikonografijo ter socialno angažiranimi aktualnimi temami. Kompozicijske zgodbe s Posteljo (1998),  Semenom (2011), Avtoportretom z angelom in hudičem (1993), Rokavicami na klinu (2012) in drugimi, izvedene tako v polju kiparstva kot risbe, aktualizirajo umetnikovo intimno avtorefleksijo do sveta, medtem ko na drugi strani dialog z religijami opozarja na etičen pristop pri ravnanju s svetom. Kompozicije z deli Bog je velik (2004), Noji v Afriko (2003), Nit v šivanko (2005) in druge jasno izražajo avtorjevo aktivistično angažirano etiko, s katero nam želi sporočiti: prijatelji, to je moja zgodba.

Keramika v konceptu 4/2,

Keramika v konceptu 4/2

prostori lapidarija, 06.07.-02.09.2012

Galerija Božidar Jakac – lapidarij
6. julij – 2. september 2012          
Kustosinja razstave: Barbara Rupel

Z drugo izvedbo razstave Keramika v konceptu 4 želimo ponovno izpostaviti vlogo in pomen keramike kot specifični izrazni medij v delih sodobnih slovenskih likovnih umetnikov, ki se izražajo s specifičnimi prostorskimi projekti (seit-specific projects). Pri koncipiranju razstave so bili povabljeni štirje izbrani umetniki, ki so si za predstavitev svojega dela izbrali enega od štirih raznolikih prostorskih enot nekdanjega samostana, danes poimenovanega lapidarij.

akademska slikarka Vera Stanković: Pečem kruh, ki ga ni mogoče jesti
akademska slikarka Nuša Lapajne Čurin: Prostorski sistemi
več medijski umetnik Iztok Amon: Blindtopia - artefakt
akademski kipar Roman Makše: Prostori

Spremljevalna razstava Mednarodnega trienala keramike UNICUM 2012

Igor Bravničar, Metamorfoze

Igor Bravničar
Metamorfoze

lapidarij, 20.04.-27.05.2012

V razstavljenem ciklu Metamorfoze si umetnik kot izhodišče postavi svoje starejše delo, izvedeno v tehniki olja na platnu, ki ga s pomočjo fotografskega postopka razgradi in ga prevede v povsem drug medij. Nastane cikel šestih c-printov Metamorfoz na dibond podlagi, kjer sicer kot temeljno sled reproduktivnosti ohranja identično dimenzijo in način okvirjanja, kot tudi slikana razmerja znotraj slikovnega polja, spreminjajo pa se taktilne strukture in medsebojne korelacije ter napetosti barvnega spektra. V spremenjeni barvni vibraciji dobi novo delo povsem svojo, novo identiteto.

2011

Denis Senegačnik,

Denis Senegačnik
"Bloody Mary" Magična neprivlačnost

Lapidarij Galerije Božidar Jakac, 16.9.2011 - 06.11.2011

»Pri prostorski postavitvi kostanjeviškega lapidarija gre za Senegačnikovo avtorsko postavitev, ki je v prvi vrsti usmerjena v povezave in dialoge s posameznimi prostori znotraj obstoječega. S svojimi intervencijami vse te združuje v skupni podobi, ki jo sestavljalo posamezne bolj ali manj poudarjene sestavne enote.”, je v katalogu razstave zapisala kustodinja mag. Milena Koren Božiček.
Razstava je plod sodelovanja med Galerijo Božidar Jakac in Galerijo Velenje.

2010

Oto Rimele, Slike

Oto Rimele
Slike

Lapidarij Galerije Božidar Jakac, 24.09.2010 - 12.12.2010

Razstava Slike v kostanjeviškem samostanu omogoča obiskovalcem izkušnjo mrakobnega prostora, v katerem ob poglobljenem motrenju zažarijo barve. Gledalce nagovarja h kontemplaciji in jih vabi, da ostanejo sami s svetlobo prostora. Motrenje podob, ki jim je avtor odvzel tako rekoč vso snovnost, razodene slike v njihovi prvinskosti – kot pojav čiste barve in kot željo po doseganju esence bivanja. Ko se prostor utaplja v večerni mrak, se stopnjuje tudi barvni žar in razkriva »zakrito lepoto sámo na sebi,« kakor je zapisal mistik iz 5./6. stoletja. Nato se barvni sij utopi v temo. »Izginiti kot svetloba,« se glasi slikarjev lastni komentar.

Elena Fajt, Sobivanja

Elena Fajt
Sobivanja

Lapidarij, 21.05.2010 - 15.08.2010

Elena Fajt je likovna umetnica, ki izhaja s področja tekstilnega oblikovanja. Za svoj osnovni izrazni medij je namesto klasičnih materialov izbrala odrezane človeške lase.  Z razstavo Sobivanja, ki jo je specifično zasnovala za lapidarij galerije, nadaljuje s svojim večletnim projektom Lasnine. Tokrat je s specifičnimi instalacijami iz odrezanih človeških las, ki jih vpenja v širše okolje (voda, svetloba, drevesa/zrak), pripoved razširila na različna življenjska stanja, kot jih zaznavamo v vsakdanjem okolju.

Razstava je podaljšana do 15. avgusta 2010. 

Jiři Bezlaj, Ustavljeni pogledi

Jiři Bezlaj
Ustavljeni pogledi

Lapidarij, 09.04.2010 - 03.05.2010

V prostorih lapidarija se predstavlja kipar, ki je študiral v času študentskih demonstracij in diplomiral iz študija vplivov vzhodnoazijskih filozofij na moderno umetnost, ki so močno zaznamovale tudi njegovo kiparstvo. Cikel Poletje, katerega del je predstavljen na pričujoči razstavi, nastaja od leta 2003.
»Kipar, ki pravi, da kamen boža, je ustvaril številne v kamnu okamenele cvetove in ti zahtevajo dotik gledalca. Šele dlan doživi rob med zglajeno in hrapavo površino ter potuje po zglajeni formi fragmenta rastlinskega telesa. Kipi, ki jih je obdelal Bezlaj, so ustvarjeni tako, da zahtevajo dotik. Z gledalcem skušajo vzpostaviti enak odnos, kakor ga je imel do njih kipar.« je med drugim v katalogu razstave zapisala umetnostna zgodovinarka Petja Grafenauer.

2009

Boštjan Plesničar, Ervin Potočnik, velvetarij - lapidarij

Boštjan Plesničar, Ervin Potočnik
velvetarij - lapidarij

Lapidarij, 02.10.2009 - 31.10.2009

Boštjan Plesničar in Ervin Potočnik z razstavo Velvetarij - lapidarij nadgrajujeta skupno zgodbo, ki sta jo začela z razstavo Žametal v Centru sodobnih umetnosti Celje. V lapidariju Galerije Božidar Jakac sta ustvarila dialog svojih stvaritev, močno pogojevan s specifičnim arhaizmom prostorov. Avtorja in njun projekt je na odprtju in z besedilom v katalogu predstavil kustos Goran Milovanović.

Več avtorjev, Keramika v Konceptu 4/1

Več avtorjev
Keramika v Konceptu 4/1

Lapidarij, 29.05.2009 - 31.07.2009

Mirsad Begić - Ohraniti sanje
Damjan Kracina - Sanitarium
Iztok Maroh - Sistemi
Nataša Sedej - Nevestina celica
Spremljevalna razstava Mednarodnega trienala keramike UNICUM, na katero je kustodinja Barbara Rupel povabila umetnike, ki se izražajo konceptualno in ki hkrati v svoj projekt vključujejo tudi keramiko.

2008

Karel Plemenitaš, Poti

Karel Plemenitaš
Poti

5.9.2008 - 26.10.2008

Na razstavi se predstavlja z zadnjo serijo grafik, narejenih po letu 2000, ki so v prostor postavljena prostostoječe – kot objekti, postavitev pa dopolnjuje serija skic in risb, ki ponazarja umetnikovo miselno pot pri tem ciklu grafik.

Sreten Milatović, Sledi

Sreten Milatović
Sledi

Lapidarij, 04.07.2008 - 17.08.2008

Udeleženec Forme vive 2004 se je na razstavi predstavil s kiparskimi deli iz granita in apnenca, materialov iz domačega okolja, ki so “tista temeljna topografska poetična osnova, skozi katero, upoštevajoč njegovo fizično in morfološko sestavo, Milatović izvablja mentalne in čustvene artefakte, ko povezuje univerzalne vrednote z duhom genius loci”, kot je v katalogu razstave zapisal kustos Goran Milovanović. Otvoritveni program sta zasnovala Cene Resnik/ saksofon in Igor Bezget/ kitara.

Iztok Maroh, Aluzije

Iztok Maroh
Aluzije

Lapidarij, 16.05.2008 - 22.06.2008

Barbara Rupel, kustodinja razstave je v zaključku besedila v katalogu zapisala: “Iztok Maroh, ki ga poznamo predvsem kot zanimivega ustvarjalca v keramiki, s to razstavo ponovno dokazuje, da stopa vse odločneje v svet sodobne umetnosti v smislu najaktualnejših svetovnih dogajanj na tem področju.” Razstavo tvori “sedem raznolikih specifično zasnovanih prostorskih postavitev” ubranih na temo aluzija.

2007

Anda Klančič, Misli

Anda Klančič
Misli

Lapidarij, 12.10.2007 - 25.11.2007

Kustodinja Barbara Rupel je v katalogu razstave predstavila avtorico in njen projekt ter med drugim zapisala: “Konceptualno izhodišče njene tokratne razstave pa je človeška misel ... izbrala je temo, ki jo je izluščila na osnovi lastnih opazovanj in zaznav, a hkrati ob misli na slehernika med nami.”
Z avtorsko glasbo na temo razstave je nastopil Lado Jakša.

Dušan Tršar, Življenje v prostoru

Dušan Tršar
Življenje v prostoru

Lapidarij, 11.05.2007 - 24.06.2007

Razstava kiparskih del, “figur drevesnih oblik”, kot jih poimenuje dr. Jure Mikuž v besedilu, ki je objavljeno v katalogu.

2006

Naca Rojnik, nekaj v, nekaj iz, nekaj za...

Naca Rojnik
nekaj v, nekaj iz, nekaj za...

Lapidarij, 21.09.2006 - 12.11.2006

Posebna postavitev za lapidarij Galerije Božidar Jakac, kjer se je kiparka predstavila s skulpturami iz katerih “veje vitalizem, ki preglasi estetske in vsebinske premise”, kot je v katalogu razstave zapisala direktorica Galerije likovnih umetnosti Slovenj Gradec, Milena Zlatar.

Boštjan Drinovec, oseminštiridesetkratokolisveta

Boštjan Drinovec
oseminštiridesetkratokolisveta

Lapidarij, 28.06.2006 - 03.09.2006

Razstava del kiparja, ki “v svojem delu združuje figuraliko s prvinami modernega kiparstva, konstruktivizma, pop-arta, modernizma in sodobnih trendov”. Avtorja in razstavo je v katalogu in na odprtju predstavila Katja Ceglar.

Antonija Balić Šimrak, Na cedilu

Antonija Balić Šimrak
Na cedilu

Lapidarij, 02.06.2006 - 16.07.2006

“Objekti, povezani v prostorsko zaokroženo postavitev z naslovom “Na cedilu”, izgledajo kot stvari, ki jih poznamo, a jih nikoli nismo videli.”, je v katalogu razstave med drugim zapisal Marko Košan, direktor Koroškega pokrajinskega muzeja, ki je avtorico predstavil tudi na odprtju. Razstavo je odprl dr. Mario Nobilo, veleposlanik Republike Hrvaške v Sloveniji.

2005

Tanja Smole Cvelbar, Snov

Tanja Smole Cvelbar
Snov

Lapidarij, 14.10. 2005 - 30.11. 2005

Likovna instalacija, s katero avtorica, po besedah kustodinje razstave “pripoveduje zgodbo o glini ali bolje o skrivnostih opredmetenja zemlje (glinokop)”. Na odprtju razstave je nastopil Duet LeonzMinko (vokal in kitara: Leon Matek, Vokal in harmonika: Hazemina Đonlić).

Urša Toman, Sonce je bilo zeleno jajce

Urša Toman
Sonce je bilo zeleno jajce

Lapidarij, 15.04.2005 - 19.06.2005

Specifična postavitev za prostore lapidarija, na kateri je kiparka predstavila tri cikle svojih del ustvarjenih v letih 2000 - 2005: Trilobite, Hobite in Pošasti. Besedilo v katalogu je pripravila kustodinja razstave, Katja Ceglar, ki je umetnico in razstavo predstavila tudi na odprtju. Razstavo je odprla podžupanja Občine Krško, Ana Nuša Somrak. V otvoritvenem programu je nastopil kvartet klarinetov Clarifour.

2004

Petar Dolić, Skulpture

Petar Dolić
Skulpture

Lapidarij, 03.09.2004 - 31.10.2004

Razstava predstavnika mlajše generacije hrvaških umetnikov, ki se je v prostorih lapidarija predstavil s formami organskega izvora “v katerih Petar Dolić s prepoznavnimi in izvirnimi oblikami gradi svoje kiparstvo”. Avtorja in njegovo delo je v katalogu in na odprtju predstavil umetnostni zgodovinar in kritik Milan Bešlić.

Mihajlo J. Hardi, Ikone

Mihajlo J. Hardi
Ikone

Lapidarij, 18.06.2004 - 29.08.2004

Razstava ikon duhovnika eparhije iz Križevcev. Ob likovnem delu je bila še predstavitev grko-katoliške zgodovine Žumberka.
Besedilo za katalog je prispeval dr. Jure Zečević, predavatelj vzhodne liturgike in ikonografije na Katoliški bogoslovni fakulteti Univerze v Zagrebu.
V otvoritvenem programu je nastopil Zbor sv. Cirila in Metoda iz Zagreba.

Dušan Podgornik, Dihanja

Dušan Podgornik
Dihanja

Lapidarij, 21.05.2004 - 15.06.2004

Razstava del iz zadnjega slikarskega cikla slikarja, grafika, fotografa in oblikovalca. Katalog razstave je izdalo Društvo likovnih umetnikov Insula v sodlovanju z Obalnimi galerijami Piran in Galerijo Božidar Jakac Kostanjevica na Krki, besedila pa so prispevali Dejan Mehmedovič, Andrej Medved in Katja Ceglar, ki je avtorja na odprtju razstave tudi predstavila.

2003

Slavko Krajnc, Skulpture

Slavko Krajnc
Skulpture

Lapidarij, 06.06.2003 - 31.08.2003

Razstava izbranih del je imela značaj pregledne razstave, saj je šlo za izbor skozi celoten ustvarjalčev opus. Avtorja in njegovo delo je v katalogu in na odprtju predstavil Marijan Tršar.

2002

Rastoča knjiga,

Rastoča knjiga

Lapidarij, 21.06.2002 - 22.09.2002

Razstava knjižnega in drugega gradiva, ki dokumentira rast slovenske kulture in znanja. Avtor razstave je dr. Mihael Glavan, oblikovanje in postavitev je delo Dušana Pogornika.
Ob odprtju razstave je bila v Galeriji Božidar Jakac tudi proslava ob prazniku Dneva državnosti. Slavnostni govornik je bil Tone Hrovat, predsednik Državnega sveta Republike Slovenije, mag. Tatjana Fink, predsednica Društva Rastoča knjiga, je predstavila projekt, o razstavi je spregovoril njen avtor, dr. Mihael Glavan. V programu je sodeloval Šentjernejski oktet.

2001

Vlasta Žanić, Prostori

Vlasta Žanić
Prostori

Lapidarij, 01.06.2001 - 31.07.2001

Razstavni projekt hrvaške kiparke kot “niz, sestavljen iz sedmih intervencij v sedmih prostorih”. Besedilo za katalog je delo Borivoja Popovčaka. Razstavo je odprl minister za kulturo Republike Hrvaške, dr. Antun Vujić.

2000

Mojca Smerdu, Skulpture

Mojca Smerdu
Skulpture

Lapidarij, 19.05.2000 - 31.08.2000

Specifična postavitev za prostore lapidarija in dvorišče Galerije Božidar Jakac. Avtorico je predstavil likovni kritik Andrej Medved, v spremnem programu je nastopil Boris Cavazza.
Skupni projekt Galerije Božidar Jakac in Obalnih galerij Piran.

Na vrh